Sunday, 25 December 2011

Ini Cerita Aimi Dalila


Assalamualikum , Hello .






Apa yang akan korang lakukan apabila kes seperti ini berlaku
Bacakan aku ayat Hani , Tolong ! Tolong !


Cerita nya macam ni .


Malam tu kami bertiga dalam perjalanan pulang ke kg halaman masing masing . Cuti mid term selama seminggu . Hani ditemani dua orang lagi gadis iaitu Aimi dan Mira . Perjalanan dari Kuala Terengganu ke Shah Alam memakan masa selama hampir lapan jam . Kalau pakcik bas bawa dengan berhemahnya mungkin enam jam dah sampai dah .


Hani dan Aimi duduk seat sama sementara Mira seat singel  dan jauh dari tempat kami . Lepas berhenti rehat selama setengah jam , mata Hani masa tu memang tak boleh nak leleap . kiranya dah separuh perjalan Hani susah nak tidur . Cuaca di luar masa tu sekejap hujan , sekejap reda . Tapi memang sesuai sangat kalau nak terlelap . Tapi entah kenapa fikiran ni melayang je , siap boleh kira berapa banyak kereta yang bas tu potong .


Tak lama selepas itu .......................


Hani pun terlelap dan tidur dengan lenanya . Pakcik bas tu pulak bawa memang best , itu yang seronok sangat tidur . Tiba tiba Hani terasa Aimi disebelah menyiku tangan lah , baring di bahu Hani lah , menyuit Hani lah . Disebabkan Hani ngantuk dan letih sangat *Malas lah layan kau Aimi* (Cakap dalam hati)



TIBA TIBA !


*Hani , dada aku sesak ! Aku susah nak nafas !*
*Kenapa kau ni ? (masih mamai lagi masa tu)*
*Hani , Hani , perut aku pulak senak !*
*Rilex lah ! (orang tengah mamai ape pun tak boleh fikir)
*Hani baca ayat ! Hani cepat bacakan aku ayat !*
*Huhhh! Ehhh , baca ayat apa ni (terus segar)


Bayangkan kalau korang semua dekat tempat Hani masa ni . Hanya Allah je yang tahu , Hani rasa macam nak melompat pergi dekat pakcik bas suruh dia berentikan bas masa tu jugak . Yang peliknya minah ni bukan asma , apehal tetiba je dia nak sesak nafas bagai . Haru betul kepala otak . Masa dia suruh baca doa itu , Hani tengah fikir nak baca al-Fatiha ke Kursi ni? Ke suruh mengucap ke ?


Masa tu juga lah sempat berfikir kenangan ktorg bersama . (latar belakang lagu sedih) Hani menyakat Aimi bila dia buat benda pelik *Aimi , petanda itu Mi !* *Petanda? Kita kan naik bas sama sama nati , kau jangan?* *Petanda kita dua kot* Wahhhhh, tu lah mulut ganas sangat . Rasa nak menagis masa itu dan nak cakap dekat Aimi *Aku gurau je lah Mi masa tu!*


Cerita ni perlukan imaginasi korang , agaknya apa yang berlaku pada Aimi ?
Adakah korang mampu mengubahnya




4 comments:

Anonymous said...

hahaha..!!!best arr citer ko hani..!!tringat lak novel form 5...!ak bce menngis sey..,hak3

NOHARA HANI said...

Sama ke cerita ni dengan novel ?
Terima kasih sebab kau nagis nati aku lap kan , tapi aku tak tahu kau sapa macam mana :)

LAici KAng Ais said...

dah boleh jd novelis ni. huhu

NOHARA HANI said...

LKA :
HAHA, aah nati for sure budak kecik je baca . tak akan lh ^^